top of page
Search
  • Writer's pictureahan up

حدس کاهش نرخ سنگ آهن

جریان سنگ آهن در سال ۲۰۲۱ مثل سال قبل شروع شده است، به این روش که با وجود افت نرخ نسبی در انتهای سال ۲۰۲۰، در شروع سال تازه نرخ آن زیاد شده و به رشد ۷۵ درصدی سال قبل اضافه کرده است.

با وجود اینکه نرخ این ماده اولیه تولید فولاد به روش مناسب خود ادامه می دهد، احتمال میرود عوامل اساسی به تدریج آغاز به چرخش کنند و گویا که حدس افت نرخ سنگ آهن در ماه های آتی بیشتر باشد. رشد عرضه از طرف صادرکنندگان برتر یعنی استرالیا، برزیل و آفریقای جنوبی یک از علت های اصلی احتیاط در خصوص با دور اندیشی ادامه افزایش نرخ سنگ آهن می باشد و البته نشان دهنده ثبات تولید فولاد چین در امسال است.

قیمت خاموت 20*20 از کالاهایی که توانست خود را به زودی از اثرات همه گیری ویروس کرونا نجات دهد، سنگ آهن بود. زیرا بسیار زود معین شد تقریبا دو سوم حجم جهانی خرید وفروش های سنگ آهن از طریق چین خریداری می شود و این کشور برای محرک کردن اقتصاد خود مخارج های زیادی انجام می دهد. موقعی که پکن راه پیشرفت و توسعه اقتصادش را پیوسته تر کرد، برای تامین سنگ آهن به ویژه صادرکنندگان شماره دو و سه سنگ آهن جهان یعنی برزیل و آفریقای جنوبی استرس هایی وجود داشت، چون معادن سنگ آهن و سیستم های حمل و نقل این کشورها متاثر از کنترل ها برای مهار شیوع کرونا قرار گرفتند.

اکنون علامت هایی از بهتر شدن تامین بسیار سنگ آهن وجود دارد؛ به این شکل که آمارهای جمع آوری شده کشتی ها و بندر ها از طریق موسسه Refinitiv، بیانگر مبادله محموله های بزرگ از صادرکنندگان اصلی سنگ آهن جهان در ماه دسامبر می باشد. هر سه صادرکننده عمده سنگ آهن در ماه های قبل سیر افزایشی را نمایش داده اند که با دقت به جذب درخواست از طرف چین، بهتر شدن عملیات استخراج معدن ها در برزیل و آفریقای جنوبی و همچنین نرخ های زیاد موضوعی شگفت انگیز نیست.

قیمت خاموت در بازار در این میان، در این که سال ۲۰۲۰ یک سال بسیار خوب برای فروشندگان سنگ آهن بود تردیدی نیست، چون چین با ثبت رکورد ۱٫۰۵ میلیارد تن تولید فولاد، اولین باراز حد تولید یک میلیارد تن فولاد به صورت سالیانه گذر کرد. اگر تحریک کننده های اقتصادی در قسمت ساخت وساز نیز در پی تولید فولاد تداوم داشته باشد، رشد درخواست فولاد چین در سال ۲۰۲۱ به مقدار سال ۲۰۲۰ سخت خواهد بود. در نتیجه امکان دارد درخواست فولاد چین در امسال میلادی تقریبا رشد کند، اما احتمالا این موضوع بیش از میزان تامین سنگ آهن برای صنعت فولاد این کشور نخواهد بود.


منتشر شده در شنبه، ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ۰۸:۵۳

9 views0 comments

Recent Posts

See All

خرید انواع تیشرت دخترانه از مستر حراجی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه از گذشته تا به اکنون، تلاش برای زیبایی بیش‌تر مو، صورت و ناخن‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد شده است. سبک‌های متفاوتی به وجود آمده‌اند که یکی از آنها مانیکور فرانسوی نام دارد

مسکن ملی کلید گشایش بازارآهن

اخبار بازار ارز حاکی از ثبات نرخ ارز در پایان هفته بود به طوری که دلار در بازار آزاد روی قیمت ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان ثابت مانده بود و به همین نرخ مبادله می‌شد. به همین موازات قیمت روزانه آهن‌ آلات نیز عم

bottom of page