top of page
Search
  • Writer's pictureahan up

دخالت و نرخ گذاری امری، بلای بازار فولاد

طبق بررسی بخش خبر آهن آپ ،مدیر فروش ذوب آهن اصفهان و متخصص فولاد محمد رضا کجباف،در نامه ای نوشت: این روزها بازار فولاد ایران با وضعیت تازه ای روبرو شده است.



تحرکت و سرعت رو به جلوی این بازار و جایگاه ها و سیاست‌های دهه های قبل و برنامه‌های چهارم و پنجم و ششم پیشرفت کشور که تولید فولاد در آینده ۱۴۰۴ را برابر ۵۵ میلیون تن برنامه ریزی کرده، سبب روبرو شدن این صنعت با پستی و بلندی های متعددی به خاطر عوض شدن تصمیم سازان و تصمیم گیران و مخصوصاً کارگزاران برتر فولاد کشور شده است.

اما در مدت دو ماه قبل روبداد کمیابی در مجموعه های وزارت صمت و بورس کالا اتفاق افتاد که درنوع خود سابقه نداشت،مثل اجرای نرخ گذاری امری راه وزارت محترم صمت بر نرخ های فولاد که سبب فروش غیر تخصصی شمش فولاد با نرخ کمتر از نرخ قراضه در اسفند ماه قبل شد.

موضوع بعدی لغ وشتت سر هم داد و ستد های بورس کالا در حجم زیاد بیشتر از ۷۰ هزارتن از داد و ستد بورس کالا طی دو هفته قبل است که این موضوع در وضعیتی نحقق یافته که هم کاردانان و متخصصان بورس کالا و هم انجمن تولید کنندگان فولاد کشور که از طرف بیشتر از ۲۰۰ شرکت تولیدی فولاد نماینده بودند با سیاست گذاری و اجرای شیوه نرخ گذاری امری مخالف بودند. در مکالمه خبری چندروز پیش(8 اردیبهشت ماه ۹۹ )که درشبکه دو صدا و سیما پخش می شد و معاون محترم معدنی وزارت صمت و نمایندگان انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور و بورس کالا و عضو محترم هئیت مدیره شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در آن حضور داشتند

  این موضوع به وضوح و با دلیل و برهان های گوناگون تصمیم های چند روز گذشته وزارت صنعت و معدن و تجارت بررسی کردند و خوشبختانه ظاهراً یک موافقت نسبتا سنجیده گرفته شد: موافقت بر گذاشتن اندازه ی زیاد نرخ در داد و ستد بورس کالا.

هرگونه انجام سختی و مداخله و نرخ های امری نه فقط مسئله ای را برطرف نمی کند بساکه اگر خوشبینانه آن را ببینیم سبب یک هرج ومرج در بازار شده و اگر عمدی باشدکه خدا نکند اینچنین باشد سبب آشکار شدن رانت خواری و تباهی می شود .


منتشر شده در پنج شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۲۹

7 views0 comments

Recent Posts

See All

خرید انواع تیشرت دخترانه از مستر حراجی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه از گذشته تا به اکنون، تلاش برای زیبایی بیش‌تر مو، صورت و ناخن‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد شده است. سبک‌های متفاوتی به وجود آمده‌اند که یکی از آنها مانیکور فرانسوی نام دارد

مسکن ملی کلید گشایش بازارآهن

اخبار بازار ارز حاکی از ثبات نرخ ارز در پایان هفته بود به طوری که دلار در بازار آزاد روی قیمت ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان ثابت مانده بود و به همین نرخ مبادله می‌شد. به همین موازات قیمت روزانه آهن‌ آلات نیز عم

bottom of page