top of page
Search
  • Writer's pictureahan up

تنها ۲۵ درصد تولید را می توانید برای صادرات استفاده کنید

طبق بررسی بخش خبرآهن آپ، داریوش اسماعیلی- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در روز چهارشنبه در نامه ای به مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران ، بخش های تولیدکننده میلگرد وتیرآهن را مجبور کرده است که می توانند برای۲۵ درصد تولید خود منوط به مراعات کردن سطح توزیع در بورس کالا نقشه ریزی کنند و گرفتن تصمیم درمورد مابقی تولید در کار گروه تنظیم بازارمی باشدو یک کپی از آن را هم به انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، معاون دادستانی کل کشور، معاون بازرگانی داخلی رییس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و… فرستاد .




انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای خود این نامه را اینطور معنی کرد که معنی نامه جدید وزارت صمت این است که صادرات فولاد می بایست در سال کنونی کم شود ؛ این در صورتی است که به علت نوقف در صنعت ساختمان، استفاده داخلی مقطع های طویل فولادی هم کم شده است .

به نظر فولادسازان داخلی، سال قبل استفاده ظاهری میلگرد به علت توقف در صنعت ساختمان بالفعل افت دو درصدی پیدا کرد.

از طرف دیگر با مشکل برگرفته از کرونا، پیش گویی می شود که استفاده مقطع های مقاطع طویل فولادی در سال کنونی بسته به سال قبل افت زیادتری داشته باشد. این نامه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با ملزوم کردن بخش های تولیدکننده میلگرد و تیرآهن به صادرات۲۵ درصداز تولیدات در سال کنونی، افت صادرات فولاد و در نتیجه افت تولید فولاد کشور آن هم در سال جهش تولید را رقم زده است.

آنها براین باورند که اقتصاد کشور به خاطر تحریم های نفتی و کم شدن زیاد نرخ نفت بیشتر از هر وقت دیگر چشم به هزینه های ارزی بدست آمده از صادرات فولاد بسته است.

چه کسی مصرف کننده نهایی آهن است؟ با این وجود، سیاست های وزارت صمت مسیر را بر آسان کردن صادرات فولاد خواهد بست. طبق داده ها ، مجموع تولید مقطع های طویل فولادی کشور در سال قبل ۱۰ میلیون و ۲۲۲ هزار تن بوده که دو میلیون و ۶۵۰ هزار تن آن صادر شده است.

۲۵ درصد حجم تولید سال قبل دو میلیون و ۵۵۵ هزار تن می شود و طبق برنامه های پیش شده برای تولید، برنامه ریزی شده که در سال جهش تولید، حجم تولید فولاد کشور ۱۱ درصد رشد پیدا کند و از ۲۷ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن برسد.

قبل از دستور تازه وزارت صمت، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه ای به وزیر صمت با دقت به وضعیت شکل گرفته ، بدست آشفتگی کرونا و همینطور محدودیت های زیاد داخلی مربوط به ستاد تنظیم بازار، بسته به افت صادرات فولاد کشور و افت دخل های ارزی صنعت فولاد هشدار داده بود.

5 views0 comments

Recent Posts

See All

خرید انواع تیشرت دخترانه از مستر حراجی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه از گذشته تا به اکنون، تلاش برای زیبایی بیش‌تر مو، صورت و ناخن‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد شده است. سبک‌های متفاوتی به وجود آمده‌اند که یکی از آنها مانیکور فرانسوی نام دارد

مسکن ملی کلید گشایش بازارآهن

اخبار بازار ارز حاکی از ثبات نرخ ارز در پایان هفته بود به طوری که دلار در بازار آزاد روی قیمت ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان ثابت مانده بود و به همین نرخ مبادله می‌شد. به همین موازات قیمت روزانه آهن‌ آلات نیز عم

bottom of page